vineri, 11 ianuarie 2013

papua noua romanie

Observ de o vreme un adevarat exod de personalitati artistice. Numa' ca nu pleaca, ci vin. La o prima vedere, zici ... ce popor avid de cultura avem ! Si n-ar fi nimic rau in asta, daca artistii cu pricina n-ar avea peste 60 sau 70 de ani. Las' ca nici cei care uplu Sala Palatului nu-s mai juni. Imi seamana mai mult cu un rendez-vu dupa 40 de ani. Pe multi i-am prins si eu pe cand veneam de la joaca si o vedeam pe mama inregistrand muzica pe casetofon. Ce a fost atunci, a fost, ce e azi mi se pare de domeniul hilarului.
Ce si-au zis - "Banii s-au cam dus. Ce dr... ne facem ? Murim saraci ?" Trrr, suna telefonul. E impresarul. "- Tataie, mai traiesti ? Nu vrei sa facem niste bani moca ? In Romania, o tara de la marginea Pamantului, sunt unii care platesc dublu un playback. Nu-ti face griji, ca sunt cam tampiti de fire si nu sesizeaza diferenta intre afisul photoshopat si ce apare pe scena. Dai si mata din gura, faci doua piruete si gata ! Ce zici, te bagi ?" Cum sa nu se bage; ce, le strica cateva zeci de mii de euro in buzunar ? Ce mai conteaza ca se cam desprinde placa, aluneca peruca si n-au mai urcat pe scena de 20 de ani ? In Papua Noua Romanie merge ! Ma astept ca in curand sa il dezgroape si pe Frank Sinatra.
Se duce omul nostalgic sa-si vada idolul tineretii si, pac, vede ca incepe sa umble pe scena cosciugul ! Si n-ar fi nimic rau daca biletul n-ar costa dublu fata de tara de obarsie. Pai ce, nu e de ajuns ca ii pacalesc o data. Intrarea la muzeu nu trebuie platita si ea ? :))
In fine, fosilele cu fosilele si noi cu arta. Ca tot despre arta vreau sa va povestesc.
M-am dus si io, in urma cu cativa ani, La Romeo & Juliet in varianta Balsoi Teatr. Era la Sala Palatului. Plin de emotie, m-am asezat cu genunchii la barbie si, pana la sfarsit, m-am cracanat de ras. ... Ei, invatati cu piste de decolare pentru navetele spatiale, isi luau avant si, dupa trei pasi, puneau frana, ca se termina tarlaua. Toata opera au tzopait mai mult pe mersul piticului. Kanci sarituri de 5m, kazaciocul acela celebru si alte piruete. Cred ca s-au simtit exact cum m-am simtit eu la gradinita lu' nepotu-miu. Da' au luat banii la prosti, au luat ! Nu mai vorbesc de sonorizare. Cred ca si casetofonul de la masina scartzaia mai fain. Acum am vazut iar afis prin oras. Cred ca le-a placut. :)

0 comentarii: