miercuri, 15 ianuarie 2014

reflectii zootehnice

Oaia este patrupedul care, daca are in fata bratul de fan, e fericita. Oaia nu priveste peste gard, nu are constiinta colectiva sau valori spirituale. Etica ei se termina cu propria persoana.Oaia nu se poate conduce singura, ci are nevoie de cineva sa-i dea mancare, apa, s-o duca la adapost daca ploua, s-o mulga si, din cand in cand, s-o "scarpine in crestet". Oaia este cea mai raspandita specie pe imasul CAP-ului.
Un grup, ceva mai restrans, sunt magarii, in termeni romantici numiti si idealisti. Ei au convingerea ca oile se pot conduce singure sau pot alege. Magarii fac manifestatii, afiseaza pancarde imense sau scriu versuri, cu speranta ca vor "scula" ceva in creierul atrofiat al patrupedelor majoritare. Dar uita ceva esential istoric, si anume ca oile nu se hranesc cu idealuri sau cu ratiune, ci cu iarba ! In schimb, alti indivizi, pastorii, cunosc extrem de bine nevoile oilor. Si-au dat "doctoratul" in zootehnie ! Sunt aceiasi indivizi care in urma cu 500 de ani veneau sa pastoreasca cu sabia, iar in secolul XX s-au folosit de "democratie". Adica au dat drept de vot oilor si le-au pus sa aleaga intre iarba si fan. Si, bineinteles, au inventat mita electorala.
Concluzie: cine vrea sa schimbe ceva in peisajul zootehniei romanesti, cu bune sau rele intentii, musai sa vina cu fan aromat, de calitate cat mai proasta, ambalate in ceva cat mai stralucitor si mai putin obositor pentru intelectul oilor. "Gratis" este sloganul magic ! Nu trebuie decat sa copieze patternul istoric cand, cei care au "cucerit" multimea au facut-o fie cu sabia, fie cu paine, circ, pamant sau sloganuri proletare.
"Cucereste multimea si vei avea Roma la picioare !" ... spune un vechi proverb roman !

1 comentarii:

Raro spunea...

Este un privilegiu să împărtășim lumii această mărturie miraculoasă. Aceasta este Beth Walters din Anglia. Soțul meu a divorțat de mine acum 4 luni și eram plin de remușcări pentru că nu știam ce să fac pentru a schimba problemele soțului meu. Am căutat pe internet pentru ajutor cu privire la modul în care aș putea obține ajutor în căsătoria mea și am descoperit martori minunați ai vrăjirii dragostei wight care era progresivă odată cu vrăjile sale. L-am contactat și doctorul Wight mi-a spus că îmi va pregăti o vraja pentru a-l aduce înapoi pe soțul meu. Eram sceptic, dar nu am avut de ales decât să lucrez cu el. 2 zile mai târziu, soțul meu m-a sunat să vin acasă din acea zi și până acum, am trăit liniștit. S-a întors acum cu atâta dragoste și grijă. astăzi mă bucur să vă anunț că acest vrăjitor are puterea de a aduce înapoi iubitorii și cel mai surprinzător lucru este că dragostea noastră este foarte puternică acum, fiecare zi este fericire și bucurie. și Nu există nimic ca a fi cu omul pe care îl iubești. Îl voi recomanda pe Dr.Wight oricui are nevoie de ajutor. Dacă aveți probleme, contactați Dr.Wealthy, vă garantez 100% că vă va ajuta !!.
E-mail: wightmagicmaster@gmail.com

WhatsApp: +17168691327