luni, 10 octombrie 2011

amintiri

De ceva vreme am descoperit un remediu pentru sciatica - mersul pe jos. Joia trecuta, in metrou, vad un tip ca se ridica si vine spre mine zambind. Dupa fizionomie l-am recunoscut imediat. Era un fost amic, coleg de facultate. Nu l-am mai vzut de ... cred ca sunt 15 ani. La un moment dat am facut ceva businessuri, insa pe urma el a apucat-o pe alta poteca si n-am mai stiut nimic. Cum trece timpul, mi-am spus ...!
Cand te intalnesti cu cineva dupa foarte multi ani, pe langa penibilul de moment, cand incerci din rasputeri sa-ti amintesti numele si de unde il cunosti, mai descoperi ceva interesant, si anume cat ai imbatranit si cat ti s-a atrofiat neuronul. Nu in sens anatomic, desigur, pentru ca ramanem tineri forever ... :))
Cum spuneam, am incercat sa-mi amintesc unde si cand ... si, recunosc, am dat-o in bara! Prima data i-am incurcat numele mic si a doua, locul. :)) Sper ca nu s-a suparat.
Amintiri ... cred ca as scrie o carte, daca as incerca sa le insir. Sute, poate mii, de oameni cunoscuti, pe unii mai bine, pe altii en passant, locuri, evenimente, si toate cu "farmecul" si ineditul lor.
Ca tot vorbeam de facultate ... Ma apuca fiorul cand ma gandesc. Cati ani tociti pe banci, cati "morcovi", profesori, examene, emotii si multe altele. Parca nici nu au fost. Si imi dau seama cat de ciudate sunt vremurile in care traim, vremuri in care aproape nimic din ce e azi nu seamana cu ce-a fost ieri, iar alaltaieri e deja "evul mediu".
Mi-aduc aminte, ce emotionat am fost cand am aflat ca s-a inventat primul HDD (hard-disk) de 100 Mb. Era prin anul 1989, stateam pe WC, citeam Stiinta si Tehnica si ma minunam. Pe vremea aia habar nu aveam cum arata un calculator. Azi HDD-urile au ajuns la 4 Tb, adica de 40.000 ori mai mari. Va imaginati unde vom ajunge peste zece ani ? Sper ca nu la pascut vaci, povestind nepotilor cum arata Windows-ul ... :))
Acum o saptamana si ceva m-am mai intalnit cu un fost coleg, de serviciu, de data asta. Am fost colegi 6 ani la Institutul de Motoare Termice, azi showroom. :) Bun meserias ! Avea maini de aur. Iti facea orice, din orice. Din pacate avea gatul de argint. Ii cam placea sa drojdeasca. Si de la asta i s-a tras, cred. Ma uitam la el, abia mergea. La 53 de ani arata de 70. Dupa culoare, cred ca are si o ciroza, ori ceva la limita. N-am stat mult la povesti. Ma gandeam, cati oameni se sting incet din vina lor ... Am scris candva o chestie : nu traim numai pentru noi.

0 comentarii: