marți, 22 martie 2011

despre cursurile de dezvoltare personala

......
vreau sa va povestesc despre un curs de dezvoltare personala, made in USA, venit acum 10 ani in Ro. povestea s-a intamplat acum 4 ani. nu stiu daca ati auzit de Landmakforum. bagau The Secret in fata ... si uite-asa au incercat sa ma convinga si pe mine ca sunt nefericit, contra cost, bineinteles. printre alte dezbateri interminabile, m-au invitat si la o ceremonie de aboslvire de leadership unde, unii, chipurile, inainte nu comunicau, si dupa curs au prins un drag de comunicare debordant. ma asez eu in primul rand, ca deh, eram invitat special si ... se striga: Ionescu X ! respectivul se scoala, se duce in fata si i se inmaneaza diploma, dupa care, incepe sa povesteasca cine era si cine a ajuns. o poveste lacrimogena, cu "inainte nu puteam sa merg pe strada. daca vedeam pe cineva ca vine, treceam pe partea cealalta. nu ma intelegeam cu sotul, copiii, colegii de birou, mama, tata, bunica, pisica ... si plangeam intr-una. acum nu mai am probleme, totul datorita voua ! va RECUNOSC !". n-apuca sa termine si din spate, colegii se ridica in picioare si incep sa-l ovationeze in stil congresul IX al PCR. am ramas masca ! dupa un sfert de ora de marturisiri, recunoasteri si ovatii, ma intrebam unde am nimerit. iar dupa alt sfert, cautam cu coada ochiului usa. am facut ce am facut si m-am fofilat la o gura de aer. n-am plecat acasa, ca eram cu cineva dinauntru. cum stateam io la aer, asteptand sa-mi scada tensiunea, ma pomenesc ca unul de la un balcon - adunarea se desfasura la un parter de bloc - incepe sa recite "fir-at ai dracu de sectanti ! la munca cu voi, nenorocitilor, profitati de oameni ...!" si era un ecou intre blocuri, ca m-am facut mic. evident ca vorbea cu mine. ... aoleo, am nimerit din lac in put ! :)) in fine, s-a terminat si am intrat din nou in sala. flori, pupaturi, uraturi, schimbat carti de vizita si ... "va asteptam sa veniti la seminar" ... nu pentru mine, ca io ma lamurisem. chiar am fost intrebat, cum mi s-a parut, in speranta ca voi spune emotionat Da. am luat o mimica joviala si cu glas tremurat am spus: "Da, am ajuns la o concluzie ! care, care .... ? ca NU AM NEVOIE ! ... dezamagire profunda !" ... mai zabovesc si zic persoanei cu care eram, hai sa mergem ! cum asteptam io, aud din spate pe sefa adunaturii ca zice: "nu pot sa merg acum cu voi la restaurant. duceti-va inainte si vin pe urma. am de transmis niste date urgent la NewYork !" ... hopa ! interesting ! rotitele au inceput sa se invarta cu viteza luminii si instant am vizualizat mecanismul. ca simtisem eu ceva mai demult, ceva gen scurgere de informatii. ceva nu se potrivea. clar ! cursantii nu sunt oameni nevoiasi cu parizeru' pe masa, ci cu bani, din patura medie si high, functionari in structuri guvernamentale, avocati etc. dupa cum se manifestau, pareau destul de sinceri. adica cu certificat de spital 9. ii aduc la curs, ii trag de limba si informatia este trimisa peste ocean. mda ! ... ce dracu o face SRI-ul ?

0 comentarii: