miercuri, 27 octombrie 2010

azi a fost miting mare





Azi mi-am adus aminte de "revolutie". Exact ca in 1989, poporul s-a adunat sa dea jos guvernul, presedintele etc.
Mi-a parut rau ca vremea a fost destul de proasta; altfel ar fi fost o adunare campeneasca superba. M-am uitat pe fetele oamenilor, sperand sa vad motivatie, determinata de salarii reduse, foamete, restructurari, copii plangand acasa etc. As, de unde, nici vorba de asa ceva. E o mare diferenta intre ce vezi la TV si realitate. Am vazut o apatie generala pe fetele unor oameni plictisiti de viata. Am vazut zambete de voie buna si glume colegiale, se vorbea la mobil, se juca leapsa, se manca seminte, se distribuia sacose cu cadouri.
Piata era impartita in doua - jumatate adunata in centru, langa tribuna, restul stand pe margini, detasata de context. S-au pus imnuri patriotice in difuzoare ... chiar mi-a placut "Pui de lei". Nu l-am ascultat de multa vreme. Chiar ma miram, la ce "lei" faceau referire versurile ...:) Se vorbea la tribuna, se striga "jos guvernul !", "jos Basescu !", dupa care cei adunati in centru tineau isonul, se fluiera, se fluturau steaguri etc. Grupuri si grupulete de: femei la taifas, baieti veseli adunati "la o bere" si dezbatand asiduu urmatoarea etapa de liga. Foarte multi plecau acasa, plictisiti, dar fericiti ca au vizitat capitala si s-au dat cu metroul.
Cam asta a fost mitingul de azi. Ce pacat ca nu au adus niste gratare cu mici si niste must.
M-am linistit. Mi-a fost teama ca voi vedea lupte de strada, oameni rupand baraje ale politiei, razmerita etc. Nu cred ca voi vedea curand asa ceva in RO. Oamenii nu sunt suficient de motivati.
...
Sau poate a fost la deruta si luptatorii de guerila, deghizati in drojdieri si gospodine, planuiesc o lovitura de stat. Dap, sa stiti ca despre asta e vorba ! :))

2 comentarii:

Corinna spunea...

Sa fim seriosi, romanii nu au momentan motive sa actioneze agresiv, cel putin nu in comparatie cu nivelul de trai existent in perioada Revolutiei. Puterea de cumparare a romanului de rand (din ultimii 20 de ani)e mult mai mare, piata e mult mai larga, de libertatea de exprimare nu mai zic...asa ca pana nu vom avea probleme REALE, nu cred ca se poate pune problema de o mobilizare serioasa si organizata in vederea rasturnarii guvernului. Cei care sunt in prezent defavorizati reprezinta inca un procent mic din totalul populatiei, (repet, vorbesc raportat la nivelul de trai cu care am fost noi obisnuiti, nu cel occidental).

pheideas spunea...

Asa e, de acord cu tine ! Prin urmare, va supravietui cine poate.:) Sincer, m-as bucura sa vad o triere a nonvalorilor.