duminică, 27 iunie 2010

cazuti la datorie ?

Ne-au mai murit doi osatasi in Afganistan. De fiecare data cand aud asemenea vesti, ma incearca un sentiment de tristete patriotica. Am fost si eu soldat si stiu ce inseamna sa-ti explodeze o grenada la cinci pasi, sau sa-ti suiere glontu pe la urechi.
Si pe langa toate astea, am mai invatat ca datoria ostasului e sa-si apere tara. Acesta este juramantul pe care l-am depus pe drapel, in urma cu 23 de ani.
Pe langa tristete, ma mai incearca o nedumerire. Ce tara aparau cei cazuti in Afganistan ?
Mda, complicat ...:)

7 comentarii:

WomanWithW spunea...

P...acum chiar ca inima mea a sarit un pic de la locul ei.Tocmai au plecat de la noi doi prieteni...romani...Au venit in USA cam in acelasi timp cu noi .Ne cunoscusem in Romania prin '87...apoi fiecre a plecat pe drumul lui ...10 ani nu ne-am mai vazut ca sa ne intalnim intamplator in Florida si sa lucram pentru aceeasi companie.Cand au venit aici baiatul lor era in clasa a cincea...Nu stia o boaba de engleza si ...in anul urmator a devenit unul dintre cei mai buni copii din scoala.Dupe liceu a obtinut scolarship la o universitate foarte buna in Florida.

Nu i-a trebuit.Astazi este in Afganistan...plecat de nici o luna .Numai in pielea lor sa nu fii.
Si...de ce lupta ...pentru ce...???
Intrebarile sunt atat de multe ...raspunsurile sunt neclare ...intre timp parintii stau cu sufletul strans rugandu-se sa nu fie ACELA COPILUL LOR.

fly2sky spunea...

:( trist..aparau intersele cuiva..

pheideas spunea...

Nu aparau pe nimeni. La incpeutul misiunii au zis ca ... interesele Romaniei, apoi n-au mai zis nimic. Toti care sunt plecati acolo sunt voluntari. Adica nu prea, ca a fost bataie pe locuri. S-au dus pentru bani. Iar unii nu s-au mai intors.
@Ochiverzi, baiatul de care zici s-a dus tot voluntar, daca nu ma insel. A plecat pusti si se va intoarce barbat. Sa vezi ce-o sa se bata fetele pe el ...:) Oare merita ? Sper sa nu vina cu ceva traume psihice. Unii sunt mai sensibili, desi par puternici.
Am cunoscut si astfel de oameni. Nu toti sunt facut sa reziste stresului unui razboi. Mie de ex, nu mi-a placut armata de nicio culoare. Puteam sa ajung colonel (nu e gluma), insa nu mi-a placut dobitocenia cu ... am inteles, sa traiti !

WomanWithW spunea...

..Baiatul intr-adever a plecat pusti si dupa doi ani de Navy s-a intors barbat.E mai mult decat voluntar...este convins.
Sa se intoarca sanatos ...si sa se faca doctor cum visa o data...

DĂSCĂLIȚA CREATIVE TRAINING spunea...

Pacat de tineretea lor!
Romanii si-au dorit sa vina americanii...si-au venit ,dar n-au plecat cu mana goala.Acesti oameni mor aparand interesele acelora pe care i-au asteptat strabunii lor.
Problema este ca atunci cand pleaca ei stiu ce risc isi asuma si nu pot sa nu ma intreb daca banii merita efortul suprem.
Cunosc oameni care lucreaza in armata si au familie , copii si cu banii castigati in tara duc o viata decenta.Este adevarat ca nu au case de vacanta si masini care nu se pot adapta soselelor noastre, insa traiesc si-si pot creste copiii.Ce poate fi mai important de-atat?

Unknown spunea...

Salut! Vrei să facem schimb de link-uri? Dacă vrei, adaugă următoarele date în blogroll-ul tău: titlu: jocuri noi ; url: http://www.ejocuri-noi.ro . Trimite-mi un email pe adresa: ainaw@yahoo.com să ştiu dacă să-ţi adaug link-ul pe site. Mulţumesc. :d

pheideas spunea...

Nu !