miercuri, 10 februarie 2010

lamuriti-ma va rog !

Va rog sa ma lamuriti, cand o femeie iti spune: "m-am sacrificat pentru tine !", ce vrea sa spuna ? Daca ma uit in Dex la "sacrificiu", nu prea seamana. :)
Mi-am adus aminte de o conversatie, avuta cu ceva timp in urma, despre tema sacrificiului conjugal. Respectiva imi povestea, cu vadita tenta de repros, cum si-a sacrificat pentru respectivul cei mai frumosi ani din viata. Si calcula cat ar trebui sa-si "traga" din averea lui drept compensatie ... morala. :)) Cum povestea, mi-o imaginam pe Cenusareasa spaland podele si maldare de rufe, si suspinand pana tarziu in noapte, iar pe "dobitoc", spargand pahare prin baruri cu vreo pitzipoanca. Am ascultat-o si n-am comentat nimic, pentru ca nu cunosteam detalii.
M-am intrebat, ce insemna sa te sacrifici pentru cineva ?
In schimb, n-am auzit prea des expresia rostita de barbati. Ei nu se sacrifica ? :))

24 comentarii:

Oana Marginean spunea...

Daca o femeie aduce reprosul sacrificiului, inseamna ca nu a iubit cu adevarat in acea relatie, de unde rezulta si evidentul esec. Iubirea adevarata nu presupune nici repros si nici un fel de regret luat sub forma de sacrificiu.

Light spunea...

Trecutul, bata-l vina, tot nu da pace.

pheideas spunea...

@Edelweis, trebuie sa uiti si sa mergi mai departe. :)

gaby_d spunea...

femeile vor sa exagereze:d.

pheideas spunea...

@gaby_d, ... Yes, shure ... spune si Tiger Woods. :))

Light spunea...

@pheideas, eu vobeam despre uitarea ta ca intarzie, desi o recomanzi altora, nu era vorba de mine, he, he.
Am constatat in cateva postari din blogul tau, un iz de misoginism, de asta am dat vina pe trecutul tau, respectiv casnicie ( din ceea ce povestesti pe blog), evident.
In sensul ca faci ce faci si la o perioada x, mai gandesti iar cu voce tare si postezi aici, asta denota ca inca nu ti-ai tras hotar cu trecutul, desi, culmea, o recomanzi altora.
Oricum ar fi, e laudabil ca totusi iti pui anumite intrebari, denota ca madria ta nu-i chiar asa etansa cum ti-ai dori.

O zi faina. : ))

pheideas spunea...

@Edelweiss, vaaai, ma simt flatat, cata atentie acorzi fiecarui cuvintel de-al meu ... Nu stiu ce sa mai zic; am ramas fara cuvinte !:)))
Iti dai seama, daca mie imi vine greu sa pricep unde bati, ce sa mai zic de restul cititoarelor. :))))

cora spunea...

pheideas,ai dat un exemplu cu femeia aceea ...hai sa-ti dau si eu unul,este cazul unei cunostinte .Casatoriti de foarte multi ani,ea a dus greul in familie ,el ..omul fara ganduri ,motto-ul lui,traieste clipa.Ea a acoperit toate greselile lui,mai mult la tinut pe linia de plutire.Am intrebat-o de ce nu divorteaza...mi-a spus ca nu o face pt ca stie ca el s-ar autodistruge in cel mai scurt timp,ca ar face-o doar daca ar fii sigura ca sotul ei s-ar descurca singur.Si cum nu sa descurcat nici inainte nu o va face nici acum asa ca a ales sa ramana.Acum spune-mi tu asta ce este?Sacrificiu,prostie,mila....???

pheideas spunea...

@cora, e cate putin din toate. Sub un altruism mai putin evident, ea isi ascunde teama de singuratate. Isi cauta motive si o lungeste la nesfarsit. Pana cand ? Pana cand se va imbolnavi.

cora spunea...

pheideas,teama de singuratate?...exista si singuratate in doi...:((

pheideas spunea...

@cora, exista, dar neconstientizata ! In general, cand esti intr-o relatie care nu merge ... desi ma intreb, daca a mers atatia ani, mi se pare nefiresc sa nu mai mearga intr-o zi - cauzele sunt subiective ... ni se pare ca nimic nu poate fi mai rau. Asta pana ramanem singuri ...

fly2sky spunea...

hmm..

pheideas spunea...

Stiti ce inseamna sa ramai singur ? Iti vine sa te urci pe pereti. Dupa euforia libertatii, incepi sa realizezi ca deodata ai devenit foarte batran, si ti s-a incheiat jumatate din viata. Iar cealalta jumatate e undeva din ce in ce mai departe, pana te resemnezi cu faptul ca nu-ti vei mai implini niciodata menirea in fata lui Dumnezeu. Dar nu poti sti dinainte ce te asteapta. E ca si cum ai cadea din lac in put. Si cand ajungi jos, incepi sa strigi sa te scoata cineva.

cora spunea...

sus capul pheideas,poate maine va fii soare...http://www.poezii.biz/afiseazapoezie.php?poem=56075

pheideas spunea...

Inca nu, s-a anuntat ploaie ... :))

Light spunea...

: )) In urma celor scrise de mine n-ai reactionat chiar atat de agresiv pe cat m-as fi asteptat.
Si totusi ai inteles unde bat, he, he, mai bine decat iti imaginezi. : ))

Soarele isi are primele raze IN NOI, oamenii, noi hotaram cand ridicam oblonul sa poata straluci si afara.

Lasa garda jos, nu mi-a fost intentia sa fiu malitioasa in randurile mele de mai sus.
Esti un om inteligent, deci nu-i cazul ca atunci cand postezi ceva sa astepti sa fii periat si aprobat in intregime.
Cand citim articole, nu-i neparat sa ne impiedicam de un singur cuvintel, ar fi o minimalizare grava, ca sa putem intelege ce transpare de fapt dincolo de randuri.

O zi sprancenata... si cu soare. : )

Laura spunea...

La suparare...femeile exagereaza mult. Probabil e vorba de micile compromisuri pe care le-a facut de dragul celui pe care il iubeste, compromisuri care trec neobservate in viata de zi cu zi, dar care capata dimensiuni incomensurabile in momentele de tensiune.

Laura spunea...

Nu sunt de acord cu cea a zis Groso Mondo (daca e femeie...cred k exagereaza, daca e barbat...se inseala)...

Nu are nici o legatura cu iubirea acest 'repros'...probabil a fost peste masura de suparata si a vrut sa raneasca.

Laura spunea...

Sper ca nu s-a incheiat vreo relatie...pe aici...nimic nu e mai trist decat o despartire...pt mine.
Eu am o zicala (asa pesimista cum ma cred prietenii)...Numai moartea e definitiva!!!... Eu cred ca o relatie reusita trebuie sa treaca printr-un impas... Doi oameni care nu se cearta, nu au ce sa-si spuna. Asa ca...un buchetel de flori si o discutie...salveaza o relatie dintr-un impas...daca acolo se gaseste ceva dragoste.

pheideas spunea...

@laura, relatiile au continuat pe duelul mintilor. nu stiu daca le-ai urmarit ...:)

Laura spunea...

Nu...sincera sa fiu...am fost cam ocupata in ultima perioada...

Anonim spunea...

hei, hei!
... cati prieteni regasesc pe aici!

La intrebarea: "barbatii nu se sacrifica"?
Raspunsul este: NU!
Ei dau cu oistea-n gard ori de cate ori au ocazia.
Poate 5% dintre barbati tin cararea... dreapta, si cararea pe ei.
Este o tema destul de complexa, cert este ca femeile SACRIFICA!
Nu la diateza reflexiva, evident.
Toate cele bune!

Anonim spunea...

O societate ca sa functioneze bine se conduce dupa niste legi , probabil ca si o casatorie ar trebui sa se bazeze pe incheierea unui contract (pare ciudat) ...ca sa nu avem discutii la proces ... nimic nu este garantat pe viata , nici macar iubirea !

Anonim spunea...

p.s. cu mintea gandesti intr-un fel cu inima altfel ...