joi, 19 noiembrie 2009

avem nevoie de schimbare !

Zilele astea m-au napadit o gramada de intrebari electorale. Sa ma duc sa votez, sau nu ? Cu cine sa votez ? De ce sa votez ? Si altele asemenea. M-am tot gandit si razgandit si am ajuns la urmatoarele concluzii.
In primul rand, exceptand nelinistea indusa de massmedia, consider ca Romania este in cel mai mare rahat de pana acum. Asa cum il simt eu, seamana intru-catva cu cel premergator "revolutiei" din '89.
Am trait pe viu evenimentele din '89 si multe din fenomenele si vorbele aruncate atunci le-am regasit azi. Sa va dau un exemplu, ultimele cuvinte ale lui Ceausescu, la mitingul din 22, au fost: "Femeilor gravide le mai dau 25 lei". Da, acestea au fost ultimele cuvinte, dupa care s-au dezlantuit huiduielile.
Aceeasi vorba am auzit-o acum, atat din gura lui Boc, cat si a lui Basescu, adresata pensionarilor si profesorilor. Si aceleasi huiduieli.
Atunci am fost prost pentru ca n-am stiut multe. Nici acum nu-s cu mult mai destept, dar am ceva in plus. Pe langa urechi si ochi, Dumnezeu mi-a mai dat minte, cu care sa gandesc si vad ce altii nu vad.
Azi vad aceeasi disperare cu care unii se agata de putere, invocand uneltiri ascunse, similar cu paranoia. Vad aceeasi tristete pe chipuri, exceptand desigur chipurile celor ocoliti de evenimente si care privesc strada de la etaje imbracate in sticla.
Dar as vrea sa las strada si sa ma concentrez pe ce nu se vede.

Am spus ca ce se intampla azi seamana cu ce-a fost acum douazeci de ani. La nivel regional si mai ales geopolitic, Basescu nu mai este dorit. Cand a "plecat la lupta" in urma cu cinci ani, a avut toata sustinerea, atat din partea USA si Rusiei, cat si din partea greilor din UE. I s-a mai dat o sansa la referendum.
Am sa va intreb, cati din voi mai credeti ca ce se intampla in Romania este rezultatul numai si numai a vointei poporului roman ? Daca mai sunt care cred, am sa le spun ca au o mare doza de naivitate.
Sa va mai dau cateva similitudini. Ceausescu, cu un an inainte, a fost sfatuit de Gorbaciov si Regan sa se retraga in liniste. N-a facut-o, trambitand pana in ultimul moment ca puterile imperialiste doresc sa-l dea jos. Si l-au dat ... de tot.
Basescu a fost in mod discret sfatuit sa se retraga. Acum trei zile americanii i-au transmis foarte clar: "Te-am sustinut cinci ani, in care ai promis ca misti ceva, si n-ai facut nimic. Noi avem nevoie de liniste, nu de scandal.". Credeti ca Klaus Iohannis a fost visat peste noapte de Antonescu si Geoana ? Nu cumva au fost sunati de A. Merkel ? Ultimul mesaj a fost transmis de FMI, cand au spus ca dezghetarea ultimei transe depinde de rezultatul alegerilor. Bou sa fii, sa nu intelegi ca in lumea asta bancherii fac regulile. Gata, ... finito, ... pa ! Iti faci bagajelu' si pleci cu laurii pe frunte, sau daca nu vrei, in scanduri.
Si sa va mai spun de ce bou. Spre binele lui o spun. In momentul de fata el are doua alternative: ori sa se retraga, ori sa fie dat jos cu forta. Aduceti-va aminte de '89 si veti intelege ce spun.

Acum ma intreb, ce avem nevoie in momentul asta ? De o noua revolutie, sau de liniste, sa miscam in al douazecilea ceas tara asta ? Credeti ca ma mai doare undeva daca Basescu a fost bun sau rau ? Sau ca in loc sa faca miting cu sindicalistii de la metrou, cand a fost greva, el era cu cooperativa "Alaiul" undeva prin tara ? Sau in loc sa vina si sa spuna: "Mai fratilor, buba e neagra, haideti sa ne apucam de treaba !", pe el il durea de masinatiuni de culise cu Boc, Udrea si alti acoliti ?
Nu ma mai dor toate astea, pentru ca in momentul asta ma doare mai mult de mine.

Pana cand clasa politica din Romania nu se va maturiza, avem nevoie de o schimbare permanenta a celor care ne conduc.
Iar cel mai mult si mai mult, duminica, NU avem voie sa fim indiferenti. Ganditi-va la ce s-ar putea intampla in cazul unei destabilizari generale. Amintiti-va doar ce spunea Kelemen Hunor deunazi despre autonomia administrativa a regiunilor secuiesti. Si mai amintiti-va pe ce fond politic au avut loc evenimentele din '90 de la Tg. Mures.
Ganditi-va ca Romania s-ar putea sa fie in pericol.

ACUM AVEM NEVOIE DE SCHIMBARE. MERGETI DUMINICA LA VOT SI VOTATI-O !

4 comentarii:

Saturnianul spunea...

Zici tu:

Am spus ca ce se intampla azi seamana cu ce-a fost acum douazeci de ani. La nivel regional si mai ales geopolitic, Basescu nu mai este dorit. Cand a "plecat la lupta" in urma cu cinci ani, a avut toata sustinerea, atat din partea USA si Rusiei, cat si din partea greilor din UE. I s-a mai dat o sansa la referendum.
Am sa va intreb, cati din voi mai credeti ca ce se intampla in Romania este rezultatul numai si numai a vointei poporului roman ? Daca mai sunt care cred, am sa le spun ca au o mare doza de naivitate.


Iat eu te întreb, de ce am mai merge la vot dacă votăm ce vrem noi şi iese ce vor ei?

Paul spunea...

Aceste framantari au pus stapanire pe sufletul meu de mult, am incercat sa cantaresc ce-i bine si cei rau si pentru ca stiu ca va reduce Parlamentul la o singura camera am sa fiu prost incontinuare si nu am sa joc cartea pe care si-o doresc organismele financiare internationale si marile puteri. Inca ceva, dupa '90, Americanii si alte mari puteri se mirau cum de Transilvania nu devine Stat independent, te intreb intr-o Uniune Europeana unita cu-i ai convine o Romanie unita, puternica. Uitati amanuntul ca Basescu a fost cel ce le-a spus ungurilor in fata ca autonomia este un vis irealizabil, pe cand Geoana il banuiesc de mare tradare, inca de mult, iar Crin, marioneta celor din spate. Ar fi multe de spus, te respect la fel de mult chiar daca suntem pe pozitii opuse, imi dau seama ca Base nu mai are sustinere pentru ca distruge guverne, dar a si distrus multe ce nu convine celor cu bani multi.
Te rog sa mergi la vot pentru ca altfel va castiga optiunea mea...:)
Sa auzim de bine!

pheideas spunea...

@saturnianule, ei vor sa nu iasa Basescu, e clar ! Si dupa parerea mea, spusa si in manifest, orice alta varianta e mai buna. Numa ca Basescu e tampit si nu renunta. Nu vezi ce optimist e ?

@Paule, am spus - in momentul de fata nu mai conteaza cat de bun sau nebun a fost Basescu. Conteaza ca daca iese el, vom avea razboi civil, cu ajutor din afara. Si cand altii isi baga coada, va fi posibil orice.
Asta vrei ?

Lucian spunea...

doar antonescu ne va face traiul cat de cat suportabil in tara asta anormala, sper ca romanii sa-si bage mintile in cap si sa-l voteze duminica. in turul doi ar sterge pe jos cu basescu