luni, 27 aprilie 2009

va mai aduceti aminte de dan apostol ?



Va mai aduceti aminte cine a fost Dan Apostol ? Nu, nu ma refer la redactorul sef de la Money Channel, ci la publicist.
Dan Apostol a fost considerat una din cele mai iluminate minti ale deceniului opt. Erudit in ale stiintelor exacte si abstracte, autor a 26 de publicatii si multe aparitii televizate, pana in 1990 si imediat dupa. Au fost anii in care ne facea placere sa privim catre stele si credeam ca locul nostru se afla langa cei mari.

Dan Apostol: scriitor specializat in domenii de frontiera ale cunoasterii, subsumate istoriei, artei, stiintelor naturii si aviatiei. Activitate publicistica: peste 1 000 de colaborari la 26 publicatii si 7 posturi de televiziune si radio din Romania, Anglia, Franta si Italia.
  • editor (directorul editurii Baricada, 1991-1994);
  • producator de programe TV (directorul Companiei Nationale de Film, TV si Video „Canal b“, 1994-1996);
  • ziarist (redactor-sef al revistelor Omul si natura in 1990, respectiv Terra XXI, in 1996);
  • consilier pentru Europa de Est al Comisiei Europene de Studiu al Fenomenelor Neelucidate (din 1996);
  • consultant pentru programe ONU si al Academiei Romane (din 1998)

Una din acele minti aruncate la cosul de gunoi.
Mi-e greu sa-mi gasesc cuvintele. Pe de-o parte pentru ca ma gandesc cat de inapoiati suntem, iar pe de alta, gandurile mele s-ar putea sa nu intereseze pe nimeni.
Daca s-ar fi nascut in Spania, ar fi avut numele pus pe o academie si statuie in fata.
Din pacate, la noi, numele sau nu poate concura cu Ciutacu, Zavoranu si alte scursuri bune de gura. Cred ca si-a dat si el seama, si a preferat sa se retraga in umbra, ca multi alti oameni de valoare. Iar generatia care l-a citit si caruia i-a fost mentor, va disparea incet in istorie, sub povara grijilor de zi cu zi.
Ce va ramane ? Prefer sa nu ma gandesc, pentru ca m-as referi la ce nu am avut niciodata: Identitate si respect pentru valori.

Carti publicate:
* Deocamdata… Enigme (1984, 1986);
* Zborul 19 (1985, in colaborare);
* Din tainele naturii (1987);
* Nestiuta natura (1988);
* Urme de pasi in Cosmos (1989);
* Terra – planeta vietii (1990);
* Stapanii adancurilor (1991);
* Dintr-o lume disparuta (1993);
* OZN – Exploratorii Infinitului (1997);
* Atlantida si Pacifida (1998).

7 comentarii:

Incze Klára spunea...

Ce s-a intimplat cu el? De ce nu a mai publicat dupa '98?

pheideas spunea...

Nu stiu ... chiar nu ! Trist ... of !

pheideas spunea...

La fel si Dan Farcas. Cu Ovidiu Bufnila m-am conversat pe mess acum trei ani. Mi-am exprimat consideratia pentru vremurile cand scria in Anticipatia. Acum e ca vai de el, cred ca mai scrie pe ici colo. Cum am spus, .. vremurile cand priveam spre stele s-au dus. Acum privim in noroi.

Unknown spunea...

S-au publicat multe carti, si de Dan Apostol si de mine si de altii. Difuzarea a fost slaba, deci tirajele mici. Pana la urma mesajul nu a mai ajuns la destinatie.

Dan D Farcas

pheideas spunea...

Pacat ! As fi vrut sa-l mai aud intr-o emisiune televizata despre istoria neconventionala.

Unknown spunea...

A trecut f mult timp pana am descoperit textul dvs, dar raspund acum : eu sunt unul dintre cei care au fost educati de cartile lui Dan Apostol si nu l.am uitat! Dar nici pe Dan Farcas sau pe Doru Davidovici!!!

Unknown spunea...

A ajuns, domnule Dan D Farcas!! V.am citit si v.am propovaduit tinerilor din jurul meu!!